Monday, 9 April 2012

hepy besdy to me~~~

assalamualaikum..>.<


memperkenalkan...princess from sky iaitu cik suhada...(hakhak...perasan)
music please....yea(terdengar lagu dari jessie j)
terima kasih..terima kasih..(sambil melambai tangan gaya ala2 miss world gitu.. :-D)


wakakaka...hari ni aku nak berangan lebih-lebih sikit...
ehem..ehem..maklum la besdy girl kan...
korang jangan dengki tau... ;-p


best kan bila sambut besdy sendiri...
rasa macam diawang-awangan je....hehe
yeke??...ok yang tu aku tipu...


sebenarnya nak ucap thanks to all my friend in 4sn
becoz celebrate my besdy..(walaupun dgn hanya sepotong kek)
huhu...aku terharu...dan thanks to chea jugak sebab
bagi aku coklat cadbury dairy milk....(sambil mengesat air mata)

nyanyi la sikit lagu untuk aku....
hepy besdy to me
hepy besdy to me
hepy besdy to me suhada
hepy besdy to me!!!!
ye..ye..dah 16 tahon..dah tua rupanya..^_^


ok disebab kan oleh banyak permintaan
so kat sini aku nak bagi resipi
kek coklat yang aku bawa pergi sekolah tadi..

kek coklat kukus yang simple

bahan-bahan yang diperlukan ialah
BAHAN A
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan gula castor
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan susu pekat
  • 1 cawan minyak masak 
BAHAN B
  • 3 biji telur
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil soda bikarbonat
  • 1 sudu kecil baking powder
cara-caranya ialah
  1. campurkan semua BAHAN A, kacau  hingga sebati dan panaskan dengan api sederhana hingga semua bahan cair.kemudian sejukkan.
  2. pukul telur dan masukkan semua BAHAN A tadi.kacau sehingga sebati
  3. Ayak tepung gandum, baking powder, soda bikarbonat dan campurkan dalam bancuhan telur dan BAHAN A tadi. 
  4.  griskan loyang, tuang dlm loyang. kukus 1 jam dengan api sederhana
  5. selesai kukus sejukkan sebelum letak sebarang topping...
    OK SELAMAT MENCUBA
    dan terima kasih membaca entry kali ini
    tata ^_^ 

terima kasih kerana sudi membaca..kalau rajin komen la yek

No comments:

Free Bleeding Hearts Cursors at www.totallyfreecursors.com